code of conduct CSR promotional products zaakado

Welk geschenk past bij jouw doelgroep?

Een geschenk voor jou zakelijke relatie is een goed middel om bepaald doelen te bereiken. Maar hoe relatiegeschenken kiezen? Maar deze doelen bereik je alleen als je je bij het uitzoeken van het geschenk verplaatst in de ontvanger. Met welk kado voelt hij/zij zich gewaardeerd? Of is het voor jouw doelgroep juist belangrijk dat het een nuttig geschenk is?

Bepaal de doelgroep

Geschenken kun je inzetten voor heel diverse relatiegroepen. Denk bijvoorbeeld aan: toeleveranciers, distributeurs, omwonenden, beslissers, personeel, collega’s bij een gewenste cultuur verandering, donateurs, sponsors, vrijwilligers enz. Natuurlijk passen er bij elke doelgroep weer andere soorten geschenken, maar zeker ook andere budgetten.

Breng de behoeftes in kaart

Stel jezelf de volgende vragen, om de wensen en behoefte van de ontvangers beter in kaart te brengen.

  • Zitten ze altijd achter hun bureau of zijn ze veel onder weg?
  • Werken ze veel met een pc of tablet of juist nog met een kladblok?
  • Hebben ze een vaste of een flexibele werkplek?
  • Hebben ze een voorkeur voor bepaalde kleuren?
  • Bepaal de demografische criteria? leeftijd, opleiding, levensfase.
  • Welke functie hebben ze (witte boorden vs. de overalls)?
  • Zijn het overwegend mannen of vrouwen?
  • Waar wonen/werken ze (geografisch gezien)?
  • Hebben de ontvangers een gedeelde belangstelling / interesse?
  • Hoe ziet hun normale werksituatie eruit?
  • Enzovoort…

Dit zijn maar enkele aspecten, maar elk aspect heeft direct invloed op het relatiegeschenk dat je zoekt.

Relatiegeschenken kiezen die bij de ontvanger past

Kado’s uitdelen zonder dat je de ontvanger en zijn situatie goed kent is zinloos en daardoor kostbaar. Als je je (mogelijke) relaties niet goed kent, dan kun je anderen marketing-communicatiemiddelen wellicht beter toepassen. Dat wil niet zeggen dat je kado’s niet kunt inzetten voor de benadering van een breed publiek (bij evenementen, bij stands, in de winkelstraat etc.), maar ook dan moet je je goed verdiepen in de kenmerken van de ontvangers. Het is uiteindelijk cruciaal dat de ontvangers het gevoel krijgen dat de kado’s echt voor hén uitgezocht zijn en bij hen past.

Onderzoek

Onderzoek toont aan dat 57% van de ontvangers van een relatiegeschenk zich de naam van het bedrijf of het merk weet te herinneren. Dit is twee keer zoveel dan de 28% die zich het merk of de bedrijfsnaam na een TV commercial kan herinneren.

Ervaring relatiegeschenken kiezen

ZaaKado heeft jarenlange ervaring en wij gaan graag met u in gesprek. Met uw input en onze ervaring zullen wij u een prachtig voorstel doen met effectieve en passende geschenken / give-aways.

TIP: Interessante links:

Creatief voorstel op maat ontvangen?

beurs Rotterdam ZaaKado relatiegeschenken, promotieartikelen en kerstpakketten.

Wist je dat?

Wij elk jaar een inspiratiebeurs beurs organiseren vlakbij Rotterdam?

Lijkt jou het leuk om te komen?
Laat het ons weten!

Impact maken met geschenkconcepten!

Vraag een offerte aan

Verplichte velden*