Jubileumfeest bij Humankind
Humankind over de samenwerking met ZaaKado
Marjolein Gooijen werkt al 16 jaar op het Heerlense servicekantoor van Humankind. Dat is een van de grootste landelijke kinderopvangorganisaties van Nederland zonder winstoogmerk. De bijna 4.000 medewerkers van Humankind zijn verspreid over meer dan 500 locaties in het land: regiokantoren, kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang en peuteropvanglocaties. Marjolein is als marketeer onder andere verantwoordelijk voor evenementen, de huisstijl en het verzamelen van data over de klant- en kindtevredenheid. Ze heeft een korte lijn met ZaaKado, voor de inkoop van allerlei promotiematerialen en relatiegeschenken.
“Humankind is met 40 jaar ervaring toonaangevend in Nederland op het gebied van kinderopvang en -ontwikkeling. Onze pedagogische visie is gebaseerd op humanistische waarden. Wij geloven in optimale groei en bloei van elk kind.”
Marjolein Gooijen (marketeer Humankind)
“De promotie-items en cadeaus regel ik samen met mijn collega Marjolein Boer. Zij houdt zich meer bezig met het operationele stuk, zoals de aanvragen die binnenkomen van regiokantoren en vestigingsmanagers. Ik heb contact met ZaaKado over huisstijl, nieuw assortiment en artikelen met grotere oplages. Deze zijn vooral terug te vinden in ons online portaal. In dat portaal kan elke locatie zelf promotie-items en geschenken bestellen, maar ook bijvoorbeeld drukwerk. De voorraden moeten op peil blijven en nieuwe items moeten worden uitgezocht en besteld. Dat is een van mijn taken.
We richten ons op klanten en onze medewerkers. Zo hebben we bijvoorbeeld tijdens de coronapandemie wat extra’s gedaan richting het personeel. Maar we gebruiken de promotiemiddelen ook om personeel te werven en ouders te benaderen. Bijvoorbeeld op een markt, braderie, open dag of ander evenement.”
“We werken al een aantal jaren met ZaaKado samen. Ik ben ook betrokken geweest bij het selectieproces. Ze hadden een goed verhaal en hart voor de zaak. En tja, verder is het toch een gevoelskwestie. Dat ze niet zo’n heel grote partij zijn sprak ons ook wel aan. Ze kunnen goed inspelen op onze vragen omdat we elkaar persoonlijk kennen. Je bent geen nummer.”
“Ze hebben vaak leuke ideeën voor nieuwe producten, ook als ze bijvoorbeeld op een beurs zijn geweest. Dat is dan een idee waar ik niet meteen iets mee kan, maar het blijft wel in mijn achterhoofd zitten. En op een ander moment komt het dan ineens weer boven. Een van de favorieten is de koffiebeker met deksel, voor onderweg. Deze bekers zijn helemaal in onze huisstijl uitgevoerd. Als mensen zo’n beker zien, reageren ze altijd heel enthousiast.
We doen ook elk jaar een ronde met intekenartikelen. Dat zijn items die wij van tevoren selecteren en waar locaties op kunnen intekenen met een bepaalde oplage. Hoe hoger de totale oplage, hoe goedkoper per stuk. En door die hogere oplages kunnen we meer met personalisatie doen en de Humankind-stijl goed terug laten komen.
Verder werken we bij Humankind met de Wiskids-methode. Dat is voor kinderen van twee tot zes jaar die spelenderwijs aan de slag gaan met rekenen. Er is een mascotte, de Wiskikker. Via ZaaKado bestellen we bijvoorbeeld sleutelhangers van de Wiskikker. Die zijn helemaal op maat gemaakt voor ons. Omdat deze methode uniek is voor Humankind treden we er graag mee naar buiten.”
De Humankind plak-tattoo t.g.v. het 40-jarig jubileumfeest voor het personeel.
“We zijn heel tevreden. Ik vind het prettig dat er snel geschakeld wordt. In onze organisatie wordt er weleens last-minute een idee geopperd, wat door de korte tijd lastig uitvoerbaar kan zijn. ZaaKado denkt dan heel goed mee en kijkt wat haalbaar is en wat eventuele alternatieven zijn. Ze werken heel oplossingsgericht. Een voorbeeld: dit jaar organiseerden we een groot personeelsfeest ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van Humankind. Daarvoor hadden we plak-tattoos besteld bij ZaaKado. Een paar dagen voor het event bleek dat het papier voor die tattoos niet leverbaar was. Daar baalde ZaaKado net zo veel van als wij. Ze gingen meteen overal naartoe bellen om toch het juiste papier te regelen. De tattoos zijn daarna met de hand uitgeknipt om minder snijafval te hebben. Ik denk niet dat je dat bij veel andere partijen aantreft. Zij zetten alles op alles om het maximale eruit te halen.”
“Wat mij betreft mag er nog meer cadeau-inspiratie mijn kant op komen. Ik vind de voorbeelden van andere klanten altijd heel leuk om te zien. Dat inspireert ons ook. Laatst kwam ZaaKado met het idee van custom made ijsjes, in de vorm van een logo of iets anders. Geweldig! Daar kan ik niet direct iets mee, maar dat onthoud ik wel.”