
Wat kost uw logo?
Bij het bedenken en ontwerpen van een nieuw logo is het natuurlijk heel belangrijk dat het een mooi herkenbaar beeldmerk is maar is het ook functioneel & praktisch?
Een logo, kleuren die in elkaar overlopen is met een gewone zeefdruk of tampondruk bijna niet te drukken op relatiegeschenken en/of promotieartikelen. En daarmee sluit je direct de meest voorkomende bedrukkingsmogelijkheden voor pennen, kleding, tassen, usb-sticks enzovoort uit. Laat staan borduren, dat is gewoon écht onmogelijk!
Huisstijlregels
Een 1 of 2 kleuren logo (zonder verloop / schaduwen) toevoegen aan de huisstijl kan uitkomst bieden. De vraag blijft: Is dat uw wens? Als het aangepast mag worden volgens de huisstijlregels zijn er natuurlijk weer allerlei mogelijkheden om te kunnen bedrukken. Meestal worden er (heel begrijpelijk) vrij strenge huisstijlregels opgesteld waardoor er weinig ruimte is om het logo aan te passen.
Logo grote bedrijven
Als je kijkt naar de grote bedrijven hebben zij een maximaal een 2 kleuren logo zonder verloop. Dit is niet omdat het mooier is maar vooral vanwege de functionaliteit en kosten.
Reclamebureau
De meeste bedrijven schakelen een reclamebureau in voor het ontwerpen van een nieuw beeldmerk. Op zich is daar natuurlijk helemaal niets mis mee. Maar realiseer u dat een reclamebureau meestal niet nadenkt over functionaliteit en bedrukkingsmogelijkheden.
Vergelijk het met: Een Architect kijkt naar design, stijl en wat is mooi terwijl een Aannemer kijkt naar functioneel, praktisch en de haalbaarheid.
Betrek ZaaKado bij uw keuze!
Betrek ons bij uw keuze & wij adviseren u graag geheel vrijblijvend. Wij zullen u eerlijk advies geven over welke gevolgen uw logokeuze heeft qua bedrukkingsmogelijkheden en de kosten.