Wil je je naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten? Dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag. Sterke merken zijn langdurig en goed zichtbaar. Dagelijks, op meerdere plekken en op het juiste moment. Een effectieve manier om dat voor elkaar te krijgen? Promotionele artikelen met jouw logo. Of het nu gaat om een mok op een bureau, een notitieboek tijdens een meeting of een bedrukte tas op een evenement: hoe vaker jouw merk gezien wordt, hoe beter mensen het onthouden. En dat is precies waar merkactivatie om draait.
Naambekendheid vergroten: gebruik de kracht van herhaling
Iedere marketeer weet: herhaling is essentieel. Hoe vaker iemand je merk ziet, hoe vertrouwder het voelt. En hoe vertrouwder het voelt, hoe groter de kans dat iemand kiest voor jouw product of dienst. Door slimme inzet van promotionele artikelen zorg je voor dagelijkse ‘merkmomenten’ die blijven hangen en kun je meer naamsbekendheid creëren.
Denk aan:
- Een waterfles met jouw logo in de sportschool
- Een bedrukte paraplu tijdens een regenachtige beursdag
- Een luxe pen die steeds weer wordt gebruikt
Het zijn stuk voor stuk manieren om zichtbaar te zijn zonder opdringerig te zijn.
Waarom promotionele artikelen werken
Promotionele producten zijn tastbaar, bruikbaar en duurzaam. Ze blijven langer in beeld dan een online advertentie. Bovendien geven ze jouw merk een positieve associatie: het voelt als een cadeau. En dat maakt mensen blij.
De voordelen op een rij:
- Herkenbaarheid: je logo komt vaker in beeld
- Loyaliteit: een praktisch en mooi artikel wordt gewaardeerd
- Mond-tot-mondreclame: producten worden vaak gedeeld of doorgegeven