code of conduct CSR promotional products zaakado

Dé feiten over promotionele artikelen…

Het onderzoek naar promotionele artikelen is onder een grote groep mensen gedaan.

De feiten zijn:

  • 99% kans dat als iemand zijn werktas leegt er een bedrukte pen, sleutelhanger of usb-stick uitrolt!
  • 90% van de ontvangers bewaren meerdere promotionele producten in de keuken
  • 85% van de onderzochte mensen ontvingen meer dan 21 promotionele producten in het afgelopen jaar.
  • 75% van de ontvangers hebben tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van hun
  • Met stip op nr. 1: Het is nog steeds het meest ingezette promotionele product.
  • 70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en schrijfwaren zijn meest voorkomende producten

Bekijk alle feiten: hier

Bron: Branchevereniging PPP

 

Wat zijn de voordelen van promotionele artikelen?

  • Promotionele producten passen in elk budget en zijn daardoor uiterst flexibel: iedereen kan adverteren door promotionele producten in te zetten, van klein tot groot, met dito budget! Niet iedereen kan zich echter dure reclamespotjes of advertenties in bladen veroorloven.
  • Promotionele producten maken merken sterker doordat dezelfde mensen ze telkens weer zien en gebruiken. Gemiddeld genomen wordt een promotioneel product tenminste één keer per dag gebruikt. Dat betekent dat met een éénmalige uitgave een reclameboodschap elke dag bij de ontvanger binnenkomt.
  • Promotionele producten hebben een gunstig lange termijn effect: 75% van alle promotionele producten zijn al langer dan half jaar in het bezit van mensen
  • 86% van ontvangers gebruiken promotionele producten ook daadwerkelijk en ervaren deze als goed bruikbaar

Maar hoe kies je nou de beste promotionele producten?

Cruciale vragen die je jezelf echt moet stellen bij elke promotioneel artikel:

  • Past dit product bij de organisatie?. (bijv. de bedrijfssfeer, uw visie, uw motto)
  • Past dit product bij wat ik aanbiedt? (de branche waarin je werkt)
  • Past dit product bij je doelgroep? (mannen, vrouwen, creatief, de bouw etc)
  • Past dit product bij onze onderlinge relatie?
  • Past dit product bij onze marketing- en communicatiedoelen?

Helaas volgen veel bedrijven nog steeds de omgekeerde weg. Ze zijn gecharmeerd van een bepaald product en met dat idee in het hoofd vragen ze zich nauwelijks meer af wat voor doel het moet dienen, wie ze precies willen bereiken en al helemaal niet of dit voor dat doel en die doelgroep wel het meest geschikte middel is.

 

TIP! – Interessante links:

Wil je een offerte of verrassend voorstel ontvangen?

Creatief voorstel op maat ontvangen?

beurs Rotterdam ZaaKado relatiegeschenken, promotieartikelen en kerstpakketten.

Wist je dat?

Wij elk jaar een inspiratiebeurs beurs organiseren vlakbij Rotterdam?

Lijkt jou het leuk om te komen?
Laat het ons weten!

Impact maken met geschenkconcepten!

Vraag een offerte aan

Verplichte velden*